KayKaySaja

My Heart Says

ad

Jahanam: Jangan Pilih Jantan Hitam

Agak jahanam tajuknya. Namun lebih jahanam jika dibandingkan dengan berita mengenai seorang kanak2 berusia 3 tahun yang meninggal dunia akibat didera secara fizikal dan seksual oleh kekasih ibu kandungnya sendiri. Sila ikuti berita selanjutnya mengenai Alia Aiman di:

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Thursday/Setempat/20091022081553/Article/index_html

Pasti remuk hati rakyat Malaysia menatap wajah si comel Alia Aiman di muka depan Metro minggu lalu. Aku sendiri tak dapat nak bayangkan bagaimana perasaan ibu kandung Alia melihat anaknya diperlakukan seperti binatang oleh "Jantan Hitam" dari Sudan itu. Apalah yang merasuk ibu (boleh panggil ibu ka?) Alia sehingga sanggup bersekongkol dengan "Jantan Hitam" itu? Kata aku racist? Racist kepala hotak hang!

Aku sendiri tak tahu sejauh mana kebenaran liputan media tempatan, namun aku sendiri pelik, macam mana "Jantan Hitam" itu masuk ke Malaysia sebulan dan boleh tinggal bersama wanita durjana itu? Murah sangat ka si durjana itu? Jahanam sunggoh...

Apa nak jadi dengan masyarakat kita? Aku bukannya racist sangat. Kat opis pun macam-macam kaler ada. Aku tak pernah ada masalah langsung.Bukan sebab keegoan aku sebagai lelaki melayu tercalar sebab tengok perempuan Melayu diheret "Jantan Hitam" atau kaler apa sekalipun. Alah, ada saja kes Melayu dera anak, dan macam2 lagi. Ada saja orang Malaysia berkelakuan lebih kejam. Kenapa perlu di "kalerkan" pulak kes ini.

Pedulik la. Bukan soal ego, jealousy atau dengki. Tapi itu bangsa aku. Orang Malaysia! Sedangkan Indonesia pun marah rakyat dia didera (padahal yang merampok, maling dll ramai saja kat Malaysia ni). Macam macam hamburan nista dilemparkan ke atas orang kita.

Ada orang cakap da taste dia macam tu. Ada yang cakap dunia dah global, Islam pun menggalakkan kita berkahwin dengan nasab yang lebih jauh untuk melebarkan syiar Islam. Tapi bila terjadi perkara sebegini mulalah melenting sana sini. Jahanam betul "Jantan Hitam"!

Aku tak kisah gadis/perempuan Melayu nak kahwin dengan siapa pun. Banyak saja yang end up dengan happy ending. Tapi ingat la, kalau kena cara dan gayanya. Kalau "Jantan Hitam" itu datang bekerja dengan cara yang elok, niat yang elok, semuanya elok. Aku tak rasa ada masalah langsung. Ini datang dengan Visa pelajar, sebulan da dapat tangkap awek tu. Apa cerita?

Pihak berkuasa, bapak2 menteri, mak bapak, lelaki dan perempuan yang tak setuju dengan aku, cuba hangpa pi jalan kat KL malam-malam, tengok area-area Jalan Sultan Ismail, Heritage Row, Jalan Ampang dan port2 club yang masyhur di ibu kota. Tentu dapat tengok "Jantan Hitam" dan putih mengheret awek-awek Melayu ke hulu ke hilir dengan botol Jacks Danial, Chivas dan macam-macam brand lagi di tangan. Bangganya awek2 itu. Mesti dia terasa seperti memandu kereta import yang mewah-mewah. Atau seperti memakai beg tangan atau busana import yang mahal. Atau terasa Hitam itu Keunggulan? atau seperti Perillys, mutu Hitam emas?

Bukan semua Hitam itu jahat. Bukan semua coklat itu baik. Bukan semua kuning dan putih baik.

Bukan semua barang import itu original!!!!!! Belilah barangan buatan Malaysia.

Jahanam punya "Jantan Hitam"!!! Hukum sahaja si "Jantan Hitam" itu dengan si durjana yang bersekongkol dengannya itu.

Ya Allah, lindungilah diriku, keluargaku, guru-guruku, sahabat2ku, serta seluruh rakyat Malaysia daripada petaka seperti itu. Sesungguhnya kanak2 itu seperti kain putih yang suci. Tetapi warna hitam itu sudah merosakkannya.

0 comments:

ad

Followers